Alumni
Login
(Sair)
Fale Conosco
Busca
Parece que seu navegador não possui JavaScript habilitado. Ative o JavaScript e tente novamente.
Institucional
Voltar
Sobre a FDC
Diretorias e Conselhos
Corpo Docente
Nossas Unidades
Imagine Brasil
FDC Transforma - Fundo de Bolsas
FDC 50
Centro Social Cardeal Dom Serafim
Comunidade FDC Desenvolvimento Humano
Ética e Conformidade
Contrato de Aplicação de Recursos - BNDES
Relatório de Igualdade Salarial
Comunidade FDC Desenvolvimento Humano
Graduação
MBA & Pós-Graduação
Voltar
Executive MBA
Pós-Graduação
pós-Graduação In Company
Pós-Graduação Online
Mestrado Profissional
Doutorado Profissional
Pós-Doutorado FDC
Módulos Internacionais
Curta e Média Duração
Voltar
Agronegócio
Estratégia
Finanças
Gestão Geral
Governança Corporativa
Inovação
Liderança
Marketing e Vendas
Pessoas
Empresas
Voltar
Grandes Empresas
Médias Empresas
Pequenas Empresas e Startups
Family Business
Trekker
Gestão Pública
FDC Store
Voltar
Cursos Online
FDC Signature
FDC
>
Conhecimento
>
publicacoes
Conhecimento
Núcleos de Pesquisa e Desenvolvimento
Inovação e Empreendedorismo
Desenvolvimento de Pessoas e Liderança
Estratégia e Negócios Internacionais
Logística, Supply Chain e Infraestrutura
Sustentabilidade
Publicações
Blog FDC
Bibliotecas
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publicação
Creating a digital platform for the agricultural cooperative system through interorganizational collaboration..
Ano
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Português
Inglês
Espanhol
Artigo
Artigos Revista DOM
Artigos Revista DOM Contexto
Caderno de Idéias
Capítulo de Livro
Caso
Dissertações FDC
FDC Executive
Livro
Livro Eletrônico / E-Book
Relatório de Pesquisa
Trabalhos de Evento
Buscar apenas publicações disponíveis para download
Buscar
Baixe o pdf
Baixe o Abstract
Creating a digital platform for the agricultural cooperative system through interorganizational collaboration..
Ano de publicação:
2.024
Publicação:
Journal Of Rural Studies, v. 110, p. 1-11, aug. 2024.
Paginação:
Autores:
DAWSON JUNIOR, Guilhermo Enrique; ANTUNES JUNIOR, José Antonio Valle; WEGNER, Douglas; ADAMI, Vivian Sebben.
Tipo de Publicação:
Artigo
Autor Principal:
Dawson Junior, Guilhermo Enrique
Outros Autores:
DAWSON JUNIOR, Guilhermo Enrique; ANTUNES JUNIOR, José Antonio Valle; WEGNER, Douglas; ADAMI, Vivian Sebben.
Resumo:
In the era of Agriculture 4.0, agricultural cooperatives are struggling to understand the challenges and threats the digital platforms of large agribusiness corporations represent for the competitiveness of cooperative systems. An opportunity in this context is for agricultural cooperatives to enter the platform economy and collaboratively develop their digital platform. This study aims to analyze the process of creating a digital platform through the collaboration of agribusiness cooperatives. The action research method, which involved four interconnected cycles, was followed. The first cycle aimed to generate strategic alignment among thirty cooperatives to promote digital innovation. The second cycle referred to conceptualizing and establishing the project's governance structure and developing three minimum viable products. The third cycle involved the construction of the digital platform. The fourth and final cycle focused on instantiating the platform through diffusion and utilization by the cooperatives. A digital platform was developed, considering the potential for building relationships and adopting cooperative concepts. The platform gives participants access to a digital business ecosystem and direct access to the community of users, the infrastructure and the data. This means the cooperatives can manage them without subordination to large multinational companies that may threaten their long-term survival. The study contributes to theory by proposing a systematic method to create digital platforms following a cooperative approach. It also contributes to the managerial practice by revealing the steps and challenges managers may face when implementing digital platforms in the context of cooperatives. The platform attracted over 13,000 active users in three years and represented more than 1,700,000 ha of land for food production in Brazil.
Idioma:
Inglês
Número de Referência:
Documento eletrônico